توسعه سیاست آمریکا آمریکایی وزیر امورخارجه

توسعه: سیاست آمریکا آمریکایی وزیر امورخارجه اخبار سیاست خارجی

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری طلاق عاطفی، تهدیدی جدی جهت خانواده‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، پوران درخشنده که از کارگردانان برجسته حوزه سینمای اجتماعی هست، فعالیت سینمایی خود را با تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم رابطه شروع کرد. ا

طلاق عاطفی، تهدیدی جدی جهت خانواده‌ها

طلاق عاطفی، تهدیدی جدی جهت خانواده ها

عبارات مهم : زندگی

به گزارش جام جم آنلاین، پوران درخشنده که از کارگردانان برجسته حوزه سینمای اجتماعی هست، فعالیت سینمایی خود را با تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم رابطه شروع کرد. او که آثار متعددی از جمله پرنده کوچک خوشبختی، علاقه بدون مرز، شمعی در باد، فرزند های ابدی و هیس دخترها فریاد نمی زنند را در کارنامه خود دارد، تا امروز توانسته، جوایز متعددی را از جشنواره های معتبر داخلی و خارجی همچون فجر، جشنواره فیلم زنان از آرژانتین، جشنواره فیلم غیرمتعهدها در کره شمالی و جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا از آن خود کند.

طلاق عاطفی، تهدیدی جدی جهت خانواده‌ها

او در آخرین فیلم خود ، زیر سقف دودی که این روزها بر پرده سینماست، داستان خانواده ای از هم گسیخته را روایت می کند که درگیر طلاق عاطفی و رابطه موازی خارج از چارچوب زندگی زناشویی هست. با درخشنده راجع به دلایل ساخت این فیلم و نگاهش به جامعه کنونی به گفت وگو پرداخته ایم که در ادامه می خوانید:

چطور شد که بعد از ساخت فیلم های متفاوت راجع به پرسشها اجتماعی، سراغ موضوعی مانند طلاق عاطفی و روابط موازی در زندگی زناشویی رفتید؟

به این خاطر که این معضل خطر بزرگی است که امروزه خانواده ها را ترساندن می کند و من نمی توانستم در چنین شرایطی نسبت به آن بی تفاوت باشم و بروم فیلمی جهت سرگرمی مردم بسازم. بخوبی خاطرم هست، چند سال پیش، تصمیم گرفتم در خصوص طلاق رسمی در جامعه صحبت کنم، ولی هر چه تحقیق کردم و جلوتر رفتم، به این نتیجه رسیدم که فضای جامعه چندین گام از من جلوتر است.

به گزارش جام جم آنلاین، پوران درخشنده که از کارگردانان برجسته حوزه سینمای اجتماعی هست، فعالیت سینمایی خود را با تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم رابطه شروع کرد. ا

آن وقت در تحقیقاتی که داشتم، زن و شوهرهای زیادی را می دیدم که دچار طلاق عاطفی و احساسی شدند که اتفاق مشکل است و کم کم بنیان های یک خانواده را از بین می برد. من هم یک فیلمساز دغدغه مند اجتماعی ام و به عنوان یک کارگردان تمام تلاشم را به کار می گیرم که خانواده حفظ شود. من موظف بودم این خطر خاموش را در جامعه به مردم گوشزد کنم و به آنها هشدار بدهم تا بلکه کسانی که با چنین مسائلی دست به گریبان هستند، تلنگری خورده، واکنش‌ها و طریقه زندگی ارزش را اصلاح کنند.

فکر می کنید ریشه چنین معضلاتی در خانواده های امروزی چیست؟

در نبود علاقه ورزی و مهرورزی بین تک تک اعضای یک خانواده. ما باید بدانیم که اگر در یک خانواده علاقه و عاطفه وجود نداشته باشد، تمام آن خانواده دچار آسیب های معنوی و روانی جدی می شوند. فرزندان ما که آینده سازان این کشور هستند، باید الگوهای درستی جهت زندگی آینده خودشان داشته باشند.

طلاق عاطفی، تهدیدی جدی جهت خانواده‌ها

قطعا جهت فرزند یک خانواده دردآور است که پدر یا مادرش صرفا حضور فیزیکی در منزل داشته باشد و فکر و ذهن او درگیر فردی باشد بیرون از چهارچوب خانه. یک خانواده سالم نیاز به اصولی بنیادین دارد و جهت این که بتواند فرزندان خوبی تربیت کند، باید این اصل های اساسی را رعایت کند، ولی متأسفانه زمانی که طلاق عاطفی به وجود می آید و منزل حکم مسافرخانه را جهت اعضایش پیدا می کند، ما شاهد فروپاشی خانواده می شویم و این می تواند جهت همه ما یک هشدار جدی باشد.

با این که خودتان یک فیلمساز زن هستید و این عنوان هم پتانسیل تبدیل به یک فیلم ضدمرد را داشت، ولی در طرح قصه دچار افراط نشدید و فارغ از نظر های فمینیستی با نگاهی تحلیلگرانه و آگاه، پوسته ظاهری زندگی را کنار زده و پرسشها معنوی و روانی درون یک خانواده را بررسی کرده اید. از کجا به این نگاه بی طرف رسیدید؟

من هیچ وقت طرفدار کسی یا گروهی نبوده و نیستم. من فیلمسازم و فقط می خواهم دغدغه ای را که نسبت به اجتماع پیرامونم دارم، بیان کنم. معتقدم، جانبداری افراطی نه تنها مانع از رسیدن به نشانه یک اثر هنری می شود بلکه عملکردی تصویر هم دارد و ما را دچار پرسشها دیگر هم می کند.

به گزارش جام جم آنلاین، پوران درخشنده که از کارگردانان برجسته حوزه سینمای اجتماعی هست، فعالیت سینمایی خود را با تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم رابطه شروع کرد. ا

شما در این فیلم جهت نقش های مهم تان به سراغ بازیگران حرفه ای سینمای کشور عزیزمان ایران رفتید. استفاده از فرهاد اصلانی و مریلا زارعی به این علت بود که تصور می کردید عنوان به این ملتهبی با حضور این ستاره ها زیاد دیده و درک می شود؟

به این خاطر بود که با توانایی این دو بازیگر در درآوردن این شخصیت ها آشنا بودم. با زن زارعی که قبلا در فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند همکاری داشتم و بخوبی می دانستم که از بعد تمام ریزه کاری ها و شرح نقش برمی آیند و فرهاد اصلانی هم سابقه بازی در نقش مردهایی با روابط موازی را داشت و توانست تفاوتی را که این نقش با دیگر نقش های مشابه داشت، در بیاورد.

طلاق عاطفی، تهدیدی جدی جهت خانواده‌ها

انتخاب ابوالفضل میری (در نقش آرمان) و لاله میری (در نقش کیانا) به چه شکل صورت گرفت؟ چطور در کنار این همه بازیگر حرفه ای ترجیح دادید از آنها به عنوان نماینده نسل جوان فیلمتان استفاده کنید؟

من جهت گزینش بازیگران جوان فیلم فراخوانی در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دادم که از طریق آن متقاضیان زیادی جهت آزمون گرفتن آمدند و آنقدر زیاد بودند که ترجیح دادیم اینستاگرام این فراخوان را ببندیم و در نهایت طی مراحلی که انجام شد، این جوانان گزینش شدند.

البته قبلا با زن لاله مرزبان (در نقش کیانا) در هیس دخترها فریاد نمی زنند هم در اندازه یک نقش فرعی همکاری داشتم. ایشان در فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند جهت آزمون آمده بودند و جزو سه نفر نهایی بودند که من تصمیم گرفتم طناز طباطبایی را جهت آن نقش بگذارم و او در یک نقش فرعی بازی کرد و جالب این جاست که دوباره جهت آزمون این فیلم هم آمد و گزینش شد.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

ابتدا فکر می کنم بهتر است راجع به شرایط و وقت اکران بگویم که اصلا رضایت بخش نیست. در شرایطی که تمام سالن های سینما در اختیار فیلم های کمدی هست، وظیفه فیلمسازی مثل من که فیلم اجتماعی می سازد، چیست؟!

من به عنوان یک فیلمساز مستقل که حتی یک بیلبورد تبلیغاتی در این شهر ندارم جز از طریق فروش این فیلم در گیشه از کجا باید هزینه ساخت فیلم بعدی ام را به دست بیاورم؟ درخصوص فیلم جدیدم هم باید بگویم که مضمون آن در مورد پسرهاست و به بررسی پرسشها و روابط پسرها در سنین جوانی می پردازد و به نوعی در ادامه فیلم قبلی من «هیس دخترها فریاد نمی زنند» است.

واژه های کلیدی: زندگی | خانواده | جشنواره | خانواده | طلاق عاطفی | جشنواره فیلم | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs